Hoe denken kunstenaars over een atelier in school?

Sanne“Mooi en bijzonder initiatief!”

Joost Conijn

 

“…, geweldig plan.

Heel veel succes en hartelijke groet”

Arno Kramer

Afbeelding

 

 

 

Hier wil ik wel werken…”

Wilma Bosland

 

 

“Een school waarbinnen het leven aan de kinderen kan ontvouwen….? need I say more :))

Fantastisch én mag ik ook meedoen?”

Lies Lantinga

 

“Waarom een (of beter ‘het’) atelier  zo belangrijk is voor een school lijkt me duidelijk: Atelier associeer je met een plek waar je mag spelen, onderzoeken, experimenteren. (….) het is een vrijplaats, een plek die uitnodigt een eigen wereld te bouwen waarin zelfbedachte regels gelden. Voorwaarde voor een GOED atelier is de inpassing van de activiteiten binnen een breed curriculum, zodat er besproken en geevalueerd kan worden. Atelier en projectonderwijs gaan goed samen.”

Jaap Velserboer

“Een prachtig initiatief! Kinderen op een uitdagende manier laten onderzoeken, experimenteren en creëren! Het bevordert zeker een nieuwe, creatieve manier van kijken en het leren waarderen van de beeldtaal. Veel succes!”

Toula Liasi

“Een goed doordacht plan dat het artistieke proces over het leerproces legt. Van compacte pakketjes lesstof naar discursief ontdekken en onderzoeken als hart van de school. Ik heb veel vertrouwen in dit plan en de mensen die dit dragen.”

Mirjam van Tilburg

One thought on “Hoe denken kunstenaars over een atelier in school?

Geef een reactie